Księga Znaku UMFC

System Identyfikacji Wizualnej UMFC

Uniwersytet z nowej strony  

 

Wraz z początkiem 2020 r. unowocześniliśmy formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.

Dotychczasowy logotyp operujący symbolem zastąpiono znakiem składającym się z akronimu nazwy Uczelni oraz jego rozwinięcia. Jednocześnie ujednolicono kolory i liternictwo stosowane w naszej komunikacji. Szeryfowa czcionka Canela (akronim UMFC) nawiązująca do tradycji materiałów drukowanych została dopełniona nowoczesnym i uniwersalnym krojem pisma HK Grotesk.

Dynamiczne logo poddające się animacji w zastosowaniu cyfrowym oraz kształtujące się w różny sposób, w zależności od potrzeb w mediach drukowanych, umożliwia budowanie tożsamości wizualnej z charakterem, przy zachowaniu powagi właściwej instytucji z tak bogatymi tradycjami.

Kolorem wiodącym marki stał się ponadczasowy i elegancki w swojej prostocie granatowy (Pantone 2965C), uzupełniony o szarość w ciepłym odcieniu (PANTONE Warm Gray 2C). Wyrażająca spokój, pewność siebie i więź, barwa granatowa podkreśla uniwersalną potrzebę niezawodnego i stabilnego fundamentu, umożliwiającego bezpieczne budowanie własnej przyszłości.

Wszystkie materiały drukowane oparto na siatce pozostającej w ścisłej relacji z nowym logotypem. W ten sposób przygotowano spójny system komunikacji – od afiszy koncertowych, po materiały korporacyjne, takie jak papier firmowy, teczki, koperty czy wizytówki.

 

 

 
Materiały do pobrania:  
Visual Identity Guidelines (Brand Book) – english [pdf]  

Logotyp UMFC (CMYK) – produkcja materiałów drukowanych [zip]

 

Logotyp UMFC (RGB) – produkcja materiałów elektronicznych [zip]