Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna

Muzyka elektroniczna, filmowa i teatralna (MEFIT)

MEFIT to nowy pakiet przedmiotów, skierowany do studentów kompozycji oraz studentów innych wydziałów, zainteresowanych komponowaniem i produkcją muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej, wykorzystaniem najnowszych technologii do tworzenia muzyki i dzieł multimedialnych, zastosowaniem narzędzi komputerowych w praktyce wykonawczej. Na MEFIT składają się następujące przedmioty, dostępne jako fakultety:

Kompozycja muzyki filmowej

prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka

Przedmiot pozwala zgłębić tajniki komponowania muzyki do filmów, trailerów i animacji. Zapewnia kompleksową edukację z zakresu kompozycji muzyki do form audiowizualnych z uwzględnieniem najnowszych trendów w branży bez pomijania tych historycznych. Studenci poznają wszelkie aspekty pracy kompozytora tworzącego w branży filmowej (artystyczne, prawne, finansowe) oraz różnice w pracy twórcy działąjącego w Hollywood, Europie i Polsce. Komponują muzykę do różnorodnych pod względem stylistycznym materiałów filmowych.

Analiza muzyki filmowej

prowadzący – dr hab. Tomasz Opałka

To zajęcia dla ludzi interesujących się muzyką i kinem. W ramach zajęć analizowane są wybrane filmy, poszczególne sceny i ich fragmenty pod kątem użycia w nich muzyki, jej kontekstu, a także sposobu pracy kompozytora z montażem obrazu i dźwiękiem w filmie. Ponadto na zajęciach analizowane są partytury twórców muzyki filmowej, zwłaszcza pod kątem instrumentacji, notacji i użytych środków kompozytorskich.

Kompozycja muzyki teatralnej

prowadzący – mgr Jan Duszyński

Kompozytor muzyki teatralnej ma szansę wejść w szeregi osób głęboko i żywo reagujących na świat nas otaczający. Ma szansę dzielić się swoją wrażliwością z publicznością teatralną w sposób trudny do wyobrażenia dla większości osób. Praca spełnionego kompozytora muzyki teatralnej daje spore korzyści finansowe. Jeśli jesteś osobą otwartą, gotową podjąć trudne wyzwania, gotową zderzyć się z problemami często bardzo trudnymi, kontrowersyjnymi, to być może właśnie współtworzenie światów teatralnych jest twoją przyszłością!

Realizacja muzyki komputerowej

prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk

Teoretyczne i warsztatowe przygotowanie do komponowania i realizowania własnych utworów elektronicznych i komputerowych z elementami interakcji. Przygotowanie do korzystania z komputerowego warsztatu pracy kompozytora oraz komputerowych narzędzi do syntezy, przetwarzania, kontroli i przestrzennej dystrybucji dźwięku.

Realizacja live electronics

prowadzący – dr Wojciech Błażejczyk

Zajęcia dla osób zainteresowanych wykonywaniem na żywo muzyki elektronicznej. W ramach zajęć prezentowane są od strony praktycznej zaawansowane techniki przetwarzania dźwięku na żywo za pomocą komputera, metody kontrolowania parametrów dźwięku za pomocą różnego rodzaju kontrolerów, strategie kompozytorskie i improwizatorskie zakładające udział wykonawcy live electronics w charakterze muzyka równorzędnego instrumentalistom. Studenci przygotowują własne projekty przeznaczone do wykonania koncertowego.

Praktyka muzyki elektroakustycznej

prowadzący – mgr Sławomir Wojciechowski

Praktyka muzyki elektroakustycznej to propozycja dla wszystkich chcących bliżej poznać naturę mediów elektronicznych od kompozytorskiej, instrumentalnej strony. Grupowe ćwiczenia i improwizacje pozwolą zrozumieć w jaki sposób nowe technologie rozwijają wyobraźnię i kompozytorski warsztat. Przystępna prezentacja różnorodnych urządzeń i programów wykorzystywanych w muzyce eksperymentalnej, klubowej i rozrywkowej stanie się zapewne bogatym źródłem inspiracji do własnych artystycznych projektów.

Wirtualne instrumenty

prowadzący – mgr Andrzej Kopeć

Praktyczny kurs korzystania z wirtualnych instrumentów w dwóch podstawowych kategoriach: bibliotek brzmieniowych, w głównej mierze symulujących istniejące instrumenty akustyczne, oraz syntezatorów jako szeroko pojętych narzędzi do generowania sygnału dźwiękowego.

Realizacja kompozycji multimedialnej

prowadzący – mgr Andrzej Kopeć

W ramach zajęć studenci poznają metody i technologie tworzenia interaktywnych kompozycji multimedialnych, łączących komponent muzyczno-dźwiękowy z innymi mediami i technologiami, przede wszystkim wizyjnymi.

Realizacja kompozycji algorytmicznej

prowadzący – mgr Andrzej Kopeć

Zajęcia praktyczne ukierunkowane na pisanie prostych programów przetwarzających i generujących struktury muzyczne.


ostatnia modyfikacja: 16/06/2020