doc. dr hab. Krzysztof Marosek

Naukę gry na organach rozpoczął w klasie mgr Marietty Kruzel w Liceum Muzycznym im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. W 1983 roku otrzymał dyplom ukończenia Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Józefa Serafina. W roku 1986 studiował w Letniej Akademii dla Organistów w Haarlem (Holandia) pod kierunkiem Daniela Rotha, Piet Kee, Martina Haselböcka.

Brał udział w wielu konkursach organowych w kraju i za granicą, m.in. w Olsztynie – Ogólnopolskie Przesłuchania Uczniów Szkół Średnich (II miejsce), w Gdańsku – Ogólnopolski Konkurs Organowy (wyróżnienie), w Lipsku, Budapeszcie, Pradze, Deventer, St. Albans. Jednocześnie koncertował na najważniejszych festiwalach krajowych, m.in. w Kamieniu Pomorskim, Leżajsku, Słupsku, Szczecinie, Koszalinie, Łodzi, Toruniu, Włocławku, Legnicy, Katowicach, Kazimierzu Dolnym a także za granicą – w Niemczech, Szwecji, Holandii, Anglii.

Od 1982 roku przez wiele lat razem z instrumentalistami Filharmonii Narodowej w Warszawie współtworzył zespół kameralny: dwoje skrzypiec i basso continuo. Zespół występował na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych.

Od 1983 roku nawiązał stałą współpracę z Warszawską Operą Kameralną. Brał udział w koncertach w kraju i za granicą, m.in. w Niemczech, Austrii, Francji, Libanie, Rosji, we Włoszech. Grał koncerty solowe, kameralne, oratoryjne, wykonywał partie organowe basso continuo w operach barokowych, pasjach, oratoriach, kantatach, towarzysząc solistom, chórom, orkiestrom; m.in. w ramach odbywającego się od wielu lat Festiwalu Mozartowskiego, Festiwalu Ad hymnos ad cantus Muzyki Staropolskiej w Zabytkach Warszawy (wiele prawykonań), Festiwalu Oper Barokowych, Festiwalu Claudia Monteverdiego. W 1988 roku razem z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej wziął udział w prawykonaniu Pasji Giovaniego Paisiella na Międzynarodowym Festiwalu MIDEM w Cannes, co było połączone z promocją nagrania tego dzieła.

Koncertował również na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej ,,Warszawska Jesień” (M. Kagel, Z. Penherski), a od kilku lat bierze udział w prawykonaniach przedstawień oper kameralnych XX i XXI wieku (B. Britten, V. Ullmann, J. Koffler, E. Pałłasz).

Równocześnie występował z wieloma zespołami filharmonicznymi, m.in. Filharmonii Narodowej, Śląskiej, Łódzkiej, Kaliskiej pod batutą tak znanych dyrygentów jak Antoni Wit, Kazimierz Kord, Tadeusz Strugała.

Dwukrotnie koncertował na Międzynarodowym Festiwalu Chopinowskim w Dusznikach – w 2010 roku, jubileuszowym Roku Chopinowskim podczas mszy rocznicowej za duszę śp. Fryderyka Chopina w Kościele Św. Apostołów Piotra i Pawła oraz w 2013 roku w części solowej i kameralnej wspólnie z maestro Krzysztofem Jakowiczem.

W grudniu 2013 roku w Teatrze Wielkim w Warszawie pod kierunkiem Valery’ego Gergieva wziął udział w premierze nowej inscenizacji Jolanty Piotra Czajkowskiego i Zamku Sinobrodego Béli Bartóka w reżyserii Mariusza Trelińskiego.

Koncertował w kraju i za granicą z zespołem instrumentów dawnych Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod kierunkiem Władysława Kłosiewicza.

Dokonał też nagrań solowych, kameralnych, orkiestrowych, chóralnych. W ostatnich latach gra koncerty z jednym z najwybitniejszych polskich skrzypków Krzysztofem Jakowiczem.

Od 2012 roku jest członkiem Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego.

Od 1984 roku jest pedagogiem warszawskiej uczelni muzycznej, a we wrześniu 2014 roku otrzymał tytuł doktora habilitowanego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie obecnie pozostaje na stanowisku docenta.


ostatnia modyfikacja: 05/06/2019