as. Nikola Kołodziejczyk

NIKOLA KOŁODZIEJCZYK – kompozytor, aranżer, dyrygent i pianista.

Asystent na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Zdobywca wielu nagród, między innymi dwóch Fryderyków — Jazzowy Debiut Roku 2015 za suitę na orkiestrę jazzową „Chord Nation” i Jazzowy Album Roku 2016 za suitę „Barok Progresywny” z udziałem instrumentów ludowych, historycznych oraz improwizatorów, dodatkowo nagradzany na takich konkursach jak Transatlantyk Instant Composition Competition, Bielskiej Zadymce Jazzowej, Krokus Jazz Festival, Jazz Juniors i innych. Półfinalista Bosendorfer Solo Piano Competition na Montreux Jazz Festival 2007, nominowany do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2015, zdobywca Grand Prix Jazz Melomani w kategoriach „Nadzieja Melomanów” i „Płyta Roku”.

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunkach fortepian jazzowy (dr hab. Wojciech Niedziela) oraz kompozycja i aranżacja (prof. Edward Anthony Partyka), oba kierunki ukończone z wyróżnieniem. Ukończył kursy mistrzowskie pod okiem takich artystów jak Maria Schneider, Vince Mendoza, Richard Bellis, Ravi Coltrane, Ralph Alessi, Lotte Anker, Jim Black, Kurt Elling, Shem Bitterman, Ed Partyka, Mark Isham, Rolfe Kent, Raymond de Felitta, Tony Malaby, Adam Makowicz, Andy Milne, czy Dave Liebman. Stypendysta Berklee College of Music World Scholarship Tour.

Jest autorem suit koncertowych: „Chord Nation” na orkiestrę jazzową, „Barok Progresywny” na instrumenty historyczne, ludowe i współczesne, „Koncertu na fortepian i sinfoniettę” (solista: Dominik Wania), „Koncertu na puzon i orkiestrę symfoniczną” (solista: Bart van Lier), „Wisent” na kwartet smyczkowy i elektronikę, „Koncertu Brzezińskiego” na maszyny do szycia, maszyny do pisania i 9 instrumentalistów „Suity na trąbkę, puzon i orkiestrę smyczkową” oraz Instant Ensemble na komponowanie strumieniowe w czasie rzeczywistym dla 7 instrumentalistów, skomponował także muzykę do widowiska taneczno-muzycznego „Kryptonim 27”.

Jako dyrygent miał przyjemność współpracować z takimi orkiestrami jak Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej, Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej, Orkiestra NFM Leopoldinum (wraz z Vijay Ijer Trio), Elbląska Orkiestra Kameralna, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Pomorska, Orkiestra Filharmonii Lwowskiej i innymi.

Razem z Michałem Tomaszczykiem jest twórcą Konglomerat Big Band – poświęconemu promowaniu tworzenia nowych niekomercyjnych dzieł jazzu współczesnego oraz regularnej pracy warsztatowej z wybitnymi instrumentalistami.

Wraz z Michałem Bryndalem i Maciejem Szczycińskim współtworzy Stryjo — trio poświęcone improwizowanym kompozycjom: komponowaniu melodyjnych utworów w trakcie koncertów, bez zapisu nutowego, opartych wyłącznie na muzycznej komunikacji pomiędzy muzykami.

W roli pianisty występuje w takich zespołach jak: Vincent Veneman 10, Štěpánka Balcarová TUWIM, Michał Zaborski Quartet, Bartek Pieszka Quartet, Mateusz Pliniewicz Quartet, Aga Kiepuszewska FALA, Joanna Kucharczyk Quartet.

Jego muzyka była wykonywana oraz zamawiana przez: Metropole Orkest feat. Richard Bona (Holandia/Kamerun), Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia (Bart van Lier: solista), Filharmonia Wrocławska oraz Festiwal Jazztopad, Filharmonia Łódzka i festiwal Kolory Polski, Stryjo, Jazz Orchester Regensburg, Amôn Quartet (Belgia) Nederlands Blasers Ensemble(Holandia), Konglomerat Big Band, Amine et Hamza M’Raihi (Tunezja), Filharmonia Szczecińska, Concept Art Orchestra (Czechy), Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Nigel Kennedy Orchestra of Life Strings, Klezmafour, Akademicka Orkiestra Barokowa, Anna Hawkins (Nowa Zelandia), Michał Polcyn „Cuiaviana”, Aga Kiepuszewska „Silence”, Orkiestra L’Autunno, Multiplayer Ensemble, Karolina Skrzyńska, Adam Bałdych, Kid Brown, Małgorzata Hutek, Nika Lubowicz, Kuba Badach, Jana Gavacova, Big Band Małopolski.

Maria Schneider: „Jestem pod głębokim wrażeniem jego muzyki. To muzyka potężna, twórcza, dopracowana do najmniejszych szczegółów, z duszą – dość niezwykła. Jego muzyczne przestrzenie są wspaniałe, a pomysły są bardzo oryginalne. Niesamowity twórca.”

Ed Partyka: „Kołodziejczyk jest jednym z najbardziej utalentowanych muzyków jakich kiedykolwiek poznałem, reprezentuje przyszłość polskiej kreatywnej muzyki.”

 

http://nikolakolodziejczyk.com/presskit/


ostatnia modyfikacja: 24/04/2019